Inzicht: Is de werking van edelstenen wel zo helend?

Inzicht-bewustZIJN-op-edelstenen-uitjebewust
Copyright Uitjebewust

Edelstenen, wie heeft ze niet. Waarschijnlijk liggen ze in jouw huis of hangt er 1 of een aantal om jouw nek of aan jouw arm. Dit inzicht gaat over de kracht en ontkrachting van energetische frequenties op edelstenen.

Een inzicht op de helende werking is niets nieuws. Wel de antwoorden op: Zenden én ontvangen: welke invloeden van buitenaf kunnen beïnvloeden? Kleeft er karma aan jouw steen? Wat heeft jouw keuze voor impact? Doen edelstenen waarvoor ze hier op aarde ZIJN? De transformatie van het 3D-hebben naar het ermee werken vanuit 5D.

Al eeuwenlang kennen we als mensheid helende krachten toe aan edelstenen. Iedereen kent de heilige driehoek van roze kwarts, amethist en bergkristal. In jouw huis gebruik je waarschijnlijk edelstenen om de energie in jouw huis zuiver en liefdevol te houden of om straling tegen te gaan.

Hoe we ze gebruiken

Je hebt waarschijnlijk ook geleerd dat je ze, voordat je ze gaat dragen, moet zuiveren door ze meestal een paar minuten onder koud stromend water te leggen en ook tussendoor, als ze een tijdje om jouw nek gehangen hebben bijvoorbeeld. Opladen kun je doen, door ze in de volle maan of de zon te leggen, maar soms werkt begraven het beste. Even afhankelijk van het type steen of stenen je hebt. Als je op de een of andere manier verdwijnen of af vallen, dan weet je dat de kracht eruit is. Dan moet je ze ook nooit meer opnieuw dragen. 

Wat je dan als beste kan doen, is ze teruggeven aan de natuur. Offer ze aan de aarde, gooi ze in het water en vergeet op die momenten vooral niet om dankbaar te zijn voor hun hulp aan jou.

Edelstenen hebben hun eigen energetische frequentie en zijn daarnaast eigenlijk ‘transmitters’. Een soort geleiders van energetische frequenties, die jouw energetische frequentie, jouw ZIJN, jouw aura beïnvloeden. Dat kan dan weer in positieve én negatieve zin. Daarom kies je edelstenen altijd intuïtief en dan hoef je niet per se altijd te kiezen wat jou dient. Je kunt ook ervaren dat je achteraf niet zo’n beste keuze hebt gemaakt. Dat is dan de les, die je daaruit meteen mag leren. Je ervaart namelijk de invloed, die deze stenen kunnen hebben en dat is dan ook de bedoeling.

Beïnvloedbaar

Iets wat geleider is, geeft iets door. Dat wil zeggen dat het kan ontvangen én zenden. Bijvoorbeeld de energie van de zon wordt ontvangen en vervolgens straalt de steen dat weer op de omgeving af. Dit is het eerste waar dit inzicht over gaat. Negatieve energetische frequenties weten dat veel spiritueel bewuste mensen bepaalde soorten stenen het meest kopen. Hoe makkelijk is het dan om op deze stenen energetische frequenties te zetten, die jou helemaal niet helpen, maar juist jouw ZIJN of omgeving ‘anders’ beïnvloeden? Het is iets om bij stil te staan al jij nu edelstenen draagt en ervaart dat er verschil in de ene en de andere dag zit.

Voel eens bij jeZELF WAAR dat aan ligt. Het kan zijn dat er veel intensieve energie in de lucht hangt en dat je die oppikt, dat je niet goed voor jeZELF zorgt, maar het kan dus ook zijn dat via jouw steen energetische frequenties in jouw ZIJN worden gebracht, die niet kloppen. Bij deze word je hier bewust op gemaakt.

Ontastbaar werken met de kracht

Komen we bij deel 2 van dit inzicht. Als alles energie is, waarom zou je dan edelstenen kopen? Als jouw antwoord nu is: “Omdat ik ze mooi vind”, dan kan daar weinig tegenin gebracht worden. Als jouw antwoord is: Omdat ze een bepaalde werking hebben”, dan word je bij deze gevraagd hiermee te stoppen.

“Huh?” Ik hoor het je denken (hoofd). De uitleg is deze en die heeft alles met voelen (hart) te maken. Wij als mensheid denken, weer dat hoofd, dat we alles letterlijk in materie moeten ‘hebben’ om dingen te beïnvloeden. Je koopt stenen, omdat je iets tastbaars wilt. Dit is een vorm van doen en laten, die op de 3e dimensie betrekking heeft. De dimensie van de materie. Je moet iets kunnen aanraken, anders bestaat het niet. Dus ook de edelsteen. Lief mens, er word je om meer bewustZIJN gevraagd. De helende werking en kracht van edelstenen kun je altijd en overal aanroepen. Ook al heb je ze niet letterlijk in jouw ‘bezit’.

Alles is energie. Je kunt heel eenvoudig vragen of de kracht van steen x je helpt om je te beschermen of dat de energetische frequentie van steen y je helpt jouw stukken te helen. Ook kun je, als je bijvoorbeeld een praktijk hebt en werkt met edelstenen tijdens behandelingen, de steen laten voor wat deze is en gewoon eens vragen of de energie van deze steen door jou mag stromen en de juiste hulp mag bieden aan degene waar jij mee bezig bent. Deze manier van doen en laten is 5D. Je hebt het werkelijke en tastbare ‘product’ of ‘ding’ niet meer nodig.

Terug naar de oorsprong

In mijn boek De nieuwe (W)AARDE wordt gesproken over goud en de invloed daarvan. Om goud te delven gebeurt er een heleboel met de aarde, wat eigenlijk niet zo best is voor de ecosystemen op die plaatsen waar goudaders in de grond zitten. Grote verwoesting vindt plaats. Zelfs als zijn er nu regels en wetten dat er ook voor een vorm van herstel moet worden gezorgd.

Hoe je het ook wendt of keert: het kwaad is al geschied. Het oorspronkelijke komt nooit meer terug. Het is verwoest door de hebzucht van de mens. En het is nog erger. Want het korteklapdenken van de mensheid, dat wil zeggen dat men niet nadenkt over het vervolg op het gevolg, houdt geen rekening met bijvoorbeeld de vergiftiging van de omgeving en de dieren, die er leven. De impact van goud delven, gaat vele jaren verder dan het weer dichtgooien van de delfplek.

Moeder Aarde heeft deze aders niet voor niets. Het zijn energetische netwerken, die bijdragen aan haar welZIJN. Die te maken hebben met de balans op aarde. En de mens hakt, bikt, graaft, klooft en klieft hier lustig op in. Dus, en misschien voel je hem al aankomen, wat gebeurt er als jij een steen(tje) uit Peru of Indonesië of van waar dan ook ter wereld koopt?

Je bent op dat moment de aarde aan het plunderen én de energetische balans op aarde aan het verstoren. Althans niet jij direct, maar je werkt er wel aan mee. Laten we de keten eens volgen van jouw steen terug naar de oorsprong. Deze insteek richt zowel op 3-dimensionale energetische veld als dat van het 5-dimensionale.

De 3D-footprint
De steen in jouw bezit heb je gekocht in een winkel -> de winkel heeft deze waarschijnlijk gekocht bij een groothandel -> de groothandel koopt deze waarschijnlijk in bij een importbedrijf -> het importbedrijf heeft een relatie met een verkoopbedrijf in het land waar jouw steen vandaan komt -> dit verkoopbedrijf is, afhankelijk van het land en hoe daar de ‘wegen’ lopen, waarschijnlijk ook het inkoopbedrijf in dat land en koopt in. Rechtstreeks van degenen, die de stenen gedolven hebben of ook weer via diverse in- en verkoopbedrijven. Ergens in deze keten vindt er ook nog bewerking plaats, want jouw steentje komt niet zo mooi gepolijst uit de grond en heeft niet van nature een hanger aan zich bevestigd of een sluiting. Vaak wordt de bewerking in het land van herkomst gedaan, omdat arbeid daar lekker goedkoop is.

Met elke stap in deze keten, en er worden er nu al zo’n stuk of 6 genoemd, is transport gemoeid. Vervuilend transport met uitstoot. Je bent de steen gaan kopen met jouw auto of je hebt hem bij je thuis laten bezorgen (pakketdienst), tenzij je op de fiets, lopend of met de trein bent gegaan. Stenen worden door de keten heen vervoerd met pakketdiensten, vrachtauto’s, vliegtuigen en/of containerschepen en op de plek van delving zijn er graafmachines en ander materieel nodig, dat waarschijnlijk ook op benzine of diesel loopt. Dat heeft dan weer invloed op ons klimaat. Ook in de directe omgeving van de delvingsplek wordt de rust in de natuur hevig verstoord door geluid en de lucht vervuild. Heb je hier ooit bij stilgestaan?  

Het 3D-inzicht op geld
Met elke stap in de hierboven geschetste keten is geld gemoeid. Iedereen, vanaf het ‘winnen’ van de steen of het brok steen tot aan de winkel, die hem aan jou verkoopt wil er iets aan ‘verdienen’. Op zich logisch, want zo werkt het principe van in- en verkoop in deze wereld. Toch word je gevraagd eens te voelen op de mens, die jouw steen, al dan niet in brokvorm, voor het eerst in handen had. Hoe eerlijk is die beloond? Leeft deze van een hongerloontje en hoe veilig is de werksituatie? Wie heeft jouw steen gepolijst? Wordt dat in een fabriek gedaan of zitten er mensen in omstandigheden, waar het woord Arbo-verantwoord niet bestaat, handmatig jouw steentje ‘verkoop klaar’ te maken? En ook hier geldt (grappig GELDt): wordt er uitgebuit of eerlijk beloond?

Hoeveel geld blijft er aan de strijkstok hangen? Plundering van onze mooie Moeder Aarde als zelfverrijking. Niet alleen op de plek in de natuur, maar ook als jij koopt, want dan houd je deze keten in stand. De vraag is, wil je dat? En wat is echt belangrijk?

Vanuit de 5D-karmisch perspectief
Edelstenen of kristallen, zoals je ze ook kan noemen, hebben op energetisch gebied een rol te vervullen, ALS ze tenminste op hun plek in de aarde hun werk kunnen doen. Wat een geweldig idee om aan edelstenen helende waarden toe te kennen, waardoor de hebzucht is aangewakkerd en er een markt voor is ontstaan.

Moeder Aarde wordt zo verder uit balans gebracht. Dat is 1. Het 2e is dat jij bad karma opbouwt voor elke steen, die je koopt. Dat vormt een prachtige win-win-situatie voor die entiteiten, die helemaal niet willen dat het energetische angst- en machtsveld transformeert. Kun je dit voelen?

Kijk terug naar de footprint, die het hele proces met zich meebrengt en die dus ook energetisch aan jouw steen kleeft. Zie de mens, die jouw steen uit de aarde halen als beroep heeft. Als deze mens bereid is om de aarde te plunderen (onder slechte condities en tegen oneerlijke verdiensten), wat voor energetische frequentie zit daar dan op? Als jouw steen tig keer doorverkocht wordt, elke keer met een hogere prijs en in het kader van verrijking, hoe voelt dat dan? Vind er wel echte verrijking plaats? Of is het juist ‘verarming’, die ontstaat? Voel, lief mens! Wat voed je als je een edelsteen koopt?

Koester wat je hebt

Je hoeft de stenen, die je nu hebt, natuurlijk niet weg te doen. Het kwaad is immers al geschied. Wat jou wel gevraagd wordt, is de bewustwording van dit bovenstaande mee te nemen in jouw leven, waardoor je vanaf nu andere keuzen kunt maken. Op dit manier draag je bij op verschillende fronten. 1 Niet kopen -> stopt uiteindelijk de plunderende keten. Letterlijk en figuurlijk. 2 Je draagt daarmee direct bij aan een gezonder klimaat, ook letterlijk en figuurlijk. 3 Je draagt bij aan het verhogen van de energetische frequentie van Moeder Aarde door de stenen op hun aardse plek hun werk te laten doen. 4 Jij voor jeZELF en voor degenen, die aan deze keten verbonden zijn, bouwen geen negatief karma meer op. Eigenlijk is er op deze manier alleen maar echte winst te behalen!

Nu vraag je je misschien af wat er met de arbeiders, die al zo slecht behandeld en betaald worden, gebeurt. Door jouw andere keuzen en als die op grote schaal gaan plaatsvinden, zal de vraag afnemen en dus ook hun baantje misschien wel op de tocht komen te staan. Lief mens, dat is nooit de reden om door te gaan met wat er nu gebeurt. Deze mens mag ook leren en zal voor zichZELF een beter leven mogen accepteren op basis van eerlijkheid, gelijkwaardigheid en respect voor de natuur. Hij mag leren dat hij waardevol is, en niet de slaaf van een systeem dat hem letterlijk en figuurlijk niet voedt, maar wel het uiterste van hem verlangt. Ook hier mag transformatie plaatsvinden en daar mag jij vanuit jouw liefdevolle ZIJN gerust aan meehelpen. Draag jij vanaf nu een écht steentje bij?

Heb jij iets aan deze tekst gehad? Heb je inzicht of iets anders hieruit ontvangen? Support mij dan met een bijdrage, zodat ik dit werk kan blijven doen. Zo blijft de Universele wet van geven en ontvangen in balans.

Jouw support is welkom op:

NL10 ASNB 0782 5229 71 t.n.v. K.J. Bos

Wil je meer inzicht op goud? Lees dan het boek Hoe waardevol ben jij?.

Wil je weten hoe jij kan bijdragen aan gezondere ketens en dus een gezondere versie van jeZELF én de planeet? Lees dan mijn Levenstijlgids I en Levenstijlgids II.?

Meer boeken en publicaties vind je hier.

Vragen over jouw leven? Ik help je graag met een Persoonlijk Inzicht en/of Kaartlegging.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, inzichten en inspiratie ontvangen? Word mijn supporter en ontvang de Boodschappenbrief.

21-11-05 Inzicht: Uitsluiting is het beste wat jou kan ‘overkomen’

Op dit moment reageren heel veel mensen op het feit dat er steeds verdergaande maatregelen komen als je je niet wilt laten vaccineren. Het enige dat dit tot gevolg heeft, is dat jij als mooie ziel, je misschien geraakt voelt. Prachtig om het lage frequentieveld van angst en macht te voeden. Zeker als jij weet dat je HSP’er bent. Verlaag je niet, lief mens, dit alles heeft een reden en hieronder wordt daarvan een tipje van de sluier op inzicht opgelicht.

Het heeft te maken met wespengif, de Wet Van Andersom, de waarheid steekt anders in elkaar dan jij kunt vermoeden en waar jij jouw focus op mag leggen.

Het hele inzicht lezen?

Protected Area
This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Vraag jouw wachtwoord aan en lees het hele artikel

Mijn inzichten zijn niet gratis. Het is mijn werk. Er mag een nieuwe wereld ontstaan op basis van geven en ontvangen, zodat alles universeel in balans blijft en dat is anders dan je wellicht gewend bent. Ook hier zit een stukje bewustZIJN op. Daarom vraag ik op basis van jouw draagkracht en eer en geweten een bijdrage van € 3,00, € 6,00, € 9,00 of een hoger bedrag naar keuze. Op die manier help jij degenen, die minder draagkrachtig zijn, om te kunnen ontvangen, en kan ik mijn mooie werk om de mensheid bewust te maken, te inspireren en te laten groeien blijven doen.

Vul het formulier in via ‘Aanmelden’ onder vermelding van Inzicht211105 en je ontvangt, na ontvangst van jouw bijdrage, het wachtwoord.

Aanmelden

Je kunt jouw donatie doen door direct over te schrijven op NL10ASNB0782522971 t.n.v. KJ Bos. Vergeet niet je ook via de aanmeldbutton aan te melden, anders kan ik je het wachtwoord niet mailen.

Of te supporten via PayPal/creditcard:

Wil je vrij toegang tot de artikelen? Word dan mijn supporter en meld je aan voor de Boodschappenbrief!

Allerzielen in een ander daglicht

Allerzielen gaat over de sterfelijkheid, de dood en het laatste oordeel. Waar is deze dag op gebaseerd en misschien wel het hele geloof? Moet je als ziel in de wachtkamer? Waar ligt jouw ’thuis’? Wat heeft liefde en vrije keuze hiermee te maken? Zielebroodjes en de parallel met vandaag. De transformatie van karma op hebzucht naar delen. Kortom, een ander licht op deze dag.

Wil jij het hele inzicht lezen?

Protected Area
This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Vraag jouw wachtwoord aan en lees het hele artikel

Mijn inzichten zijn niet gratis. Het is mijn werk. Er mag een nieuwe wereld ontstaan op basis van geven en ontvangen, zodat alles universeel in balans blijft en dat is anders dan je wellicht gewend bent. Ook hier zit een stukje bewustZIJN op. Daarom vraag ik op basis van jouw draagkracht en eer en geweten een bijdrage van € 3,00, € 6,00, € 9,00 of een hoger bedrag naar keuze. Op die manier help jij degenen, die minder draagkrachtig zijn, om te kunnen ontvangen, en kan ik mijn mooie werk om de mensheid bewust te maken, te inspireren en te laten groeien blijven doen.

Vul het formulier in via ‘Aanmelden’ onder vermelding van Allerzielen en je ontvangt het wachtwoord.

Aanmelden

Je kunt jouw donatie doen door direct over te schrijven op NL10ASNB0782522971 t.n.v. KJ Bos en jouw email op te geven door te klikken op de aanmeldbutton.

Of te supporten via PayPal/creditcard:

Wil je vrij toegang tot de artikelen? Word dan mijn supporter en meld je aan voor de Boodschappenbrief!

Een andere blik op Allerheiligen

Bron: Wikipedia

Allerheiligen, wat is dat eigenlijk? Waarom wordt het gevierd? Wat zijn de parallellen met vandaag de dag? Wat wordt de mensheid voorgespiegeld om te doen geloven? Is er sprake van copy en paste naar het 3e dimensieveld van macht en materie? De drie-eenheid. Waar bevindt die zich eigenlijk? Welke energetische frequentie wordt gevoed? Wat doet dat met de energetische frequentie op onze planeet?

Protected Area
This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Wil jij inzicht op deze vragen?

Vraag jouw wachtwoord aan en lees het hele artikel

Mijn inzichten zijn niet gratis. Het is mijn werk. Er mag een nieuwe wereld ontstaan op basis van geven en ontvangen, zodat alles universeel in balans blijft en dat is anders dan je wellicht gewend bent. Ook hier zit een stukje bewustZIJN op. Daarom vraag ik op basis van jouw draagkracht en eer en geweten een bijdrage van € 3,00, € 6,00, € 9,00 of een hoger bedrag naar keuze. Op die manier kan ik mijn mooie werk om de mensheid bewust te maken, te inspireren en te laten groeien blijven doen.

Vul het formulier in via ‘Aanmelden’ onder vermelding van Allerheiligen en je ontvangt het wachtwoord.

Aanmelden

Je kunt jouw donatie doen door direct over te schrijven op NL10ASNB0782522971 t.n.v. KJ Bos en jouw email op te geven door te klikken op de aanmeldbutton.

Of te supporten via PayPal/creditcard:

Wil je vrij toegang tot de artikelen? Word dan mijn supporter en meld je aan voor de Boodschappenbrief!


21-10-27 Inspiratiekaart liefde en licht

211027 inspiratiekaart uitjebewust
211027 inspiratiekaart Uitjebewust

Wat hebben we liefde en licht nodig, lief mens. En vertrouwen, dat de mensheid zal inzien, zal leren.

Het is zo, dat wat er ook verzonnen wordt, en hoe dat jou ook mogelijk zou kunnen raken, je daardoor eigenlijk meer en meer jouw leven kunt gaan inrichten los van het 3e dimensieveld van macht, onderdrukking en uitsluiting. In een wereld waar liefde regeert, bestaan deze 3 namelijk helemaal niet. Er wordt nu de focus gelegd op ‘naastenliefde’ om een …..

Protected Area
This content is password-protected. Please verify with a password to unlock the content.

Wil je het hele artikel lezen?

Mijn inzichten zijn niet gratis. Het is mijn werk. Er mag een nieuwe wereld ontstaan op basis van geven en ontvangen, zodat alles universeel in balans blijft en dat is anders dan je wellicht gewend bent. Ook hier zit een stukje bewustZIJN op. Daarom vraag ik op basis van jouw draagkracht en eer en geweten een bijdrage van € 3,00, € 6,00, € 9,00 of een hoger bedrag naar keuze. Op die manier help jij degenen, die minder draagkrachtig zijn, om te kunnen ontvangen, en kan ik mijn mooie werk om de mensheid bewust te maken, te inspireren en te laten groeien blijven doen.

Vraag jouw wachtwoord aan
Vul het formulier in via ‘Aanmelden’ onder vermelding van 271021 inspiratiekaart en je ontvangt het wachtwoord.

Aanmelden

Je kunt jouw bijdrage doen door direct over te schrijven op NL10ASNB0782522971 t.n.v. KJ Bos en jouw email op te geven door te klikken op de aanmeldbutton.

Of te betalen via PayPal/creditcard:

Wil je vrij toegang tot de artikelen? Word dan mijn supporter en meld je aan voor de Boodschappenbrief!

Ontmoeting: Edelhert van licht

Een bijzondere ontmoeting: het Edelhert van Licht

Daar sta je. Met jouw gewei in vol ornaat. Ik zie jou niet, maar neem je wel waar. Je bent al vaker op mijn pad geweest of op dat van iemand anders, waardoor je ook aan mij je kenbaar maakte. Guide light en beschermer van het bos. Het edelhert volledig van stralend wit licht. Een overweldigende liefdevolheid dat is het enige dat je bij dit wezen kan ervaren. Het is een mythisch schepsel dat geen aardse vorm aan heeft genomen, maar wel degelijk bestaat.

En dan voel je je zo gezegend. Is dit mooie energetische wezen ook wel eens op jouw pad geweest? Het is een vreemde ervaring, als een dergelijk wezen zich kenbaar maakt aan jou. Een soort, huhhh, wat is dat nou weer? Dit soort verschijningen maken zich aan jou kenbaar als je vanuit jouw liefdevolle verbinding met de natuur bent. Je kunt het gevoel hebben dat je op zo’n moment zelf vloeibaar bent of bent opgegaan/opgelost in de omgeving. Net of je door een dimensie heen schiet, maar nog wel jouw fysiek vorm van mens in het aardse hebt behouden en dus in verschillende dimensies tegelijk ‘waarneemt’. Deze ervaringen zijn zo magisch, liefdevol, zacht en krachtig tegelijk.

Deze goddelijke verschijning, want zo kun je het waarschijnlijk het beste in woorden omvatten, komt jou laten weten dat hij er is in een parallelle wereld. Een waarvan je je nog niet bewust was of misschien heb je ooit ook al wel eens een ander wezen in deze lichtfrequentie ontmoet. Het is aan jou om te ervaren en dankbaar te zijn voor dergelijke ontmoetingen.

Dit edele hert komt je altijd steunen. Zeggen dat je op de juiste plek bent of het juiste aan het doen bent. Het komt je bedanken voor jouw inzet voor Moeder Aarde, want het gaat niet alleen om wat wij letterlijk kunnen zien en aanraken. Er zijn zoveel meer lichtwezens. En ook die zijn allemaal gebaat bij de inzet van jou als mens als je bewust leeft en omgaat met de natuur. Ook zij hebben daar namelijk een plek.

Dat wil niet zeggen dat ze daar altijd leven. Sommige trouwens wel. Vaak overbruggen zij dimensies en reizen tussen stelsels, maar hebben een veilige landingsplek op aarde nodig om ook hier hun licht te kunnen verspreiden en de harten van mensen aan te raken.

Het Edelhert van Licht is keeper, bewaarder, en beschermer van de bossen. Niet de tropische, maar de wouden, die de meesten van ons kennen en waar op aarde duidelijke wisseling van de seizoenen is. Zowel op het noordelijk als op het zuidelijk halfrond.

Het komt je vaak uitnodigen om jouw gaven nog meer in te zetten of je juist op jouw gaven attent te maken. Weet dat jij krachten bezit, die het menselijk brein ver te boven gaan. Weet dat jij de elementen kan ‘besturen’. Als het Edelhert van Licht stamt, dan trilt de hele aarde. Zijn gewei, dat naar hemel gericht is, heeft hier de functie van antenne en het hele netwerk aan boomwortels dat ondergronds aanwezig is, reageert.

Zo zou je jeZELF ook kunnen zien. Heb je ooit gevoelt dat jij ook antennes hebt? Ga er maar eens stil voor zitten en ervaar wat jij bent buiten jouw aardse vorm. Jouw voelsprieten zitten er hoor. Net als het gewei van het edelhert, de hoorns van de koe, de sprieten van de bij en de slak en nog zoveel andere dieren. Het is deze ervaring, die je laat zien dat jij ook een natuurwezen bent. Een van hen, maar in dit leven in een menselijk lichaam gegoten om je in die vorm in te zetten voor het behoud van Moeder Aarde.

Maar het gaat verder. Je bent eigenlijk een soort afgezand. Als het beter gaat met Moeder Aarde heeft dat impact op het hele Universum van licht. Alles is energie en met elkaar verbonden, ook interplanetair.

Als het Edelhert van Licht op jouw pad staat of het kruist, dan wordt er echt een beroep op je gedaan om verder te ontdekken wat jouw krachten zijn betreffende de natuur en hoe je Moeder Aarde en alle lichtwezens die zich hier bevinden kan helpen. Niet twijfelen. Je moet er echt voor gaan. Er is veel te verliezen, dus de ontmoeting met het Edelhert van Licht is een stimulans om tot actie over te gaan.

Dat wil niet zeggen dat je je aan een boom moet vastketenen voor zijn of haar behoud. Het kan natuurlijk wel, maar het gaat eerder om IN jeZELF jouw gaven te vinden en te oefenen met het toepassen daarvan of te kijken of je deze nog verder kunt ontwikkelen. Heb je iets ontdekt, kijk hoever dit reikt. Blijf jeZELF hierin uitdagen. Zolang je maar altijd goede en mooie dingen ermee doet.

Jouw hulp is namelijk meer dan welkom. Vanuit liefdevolheid en respect voor alles wat leeft. En dat is veel meer dan wij als mensen in de materiële 3D-vorm kunnen waarnemen.

Heb jij iets aan deze tekst gehad? Heb je inzicht of iets anders hieruit ontvangen? Support mij dan met een bijdrage, zodat ik dit werk kan blijven doen. Zo blijft de Universele wet van geven en ontvangen in balans.

Jouw support is welkom op:

NL10 ASNB 0782 5229 71 t.n.v. K.J. Bos

Meer boodschappen van dieren? Bestel het boek Boodschappen van Dieren deel 1 en/of Boodschappen van dieren deel 2. Wil je een fijn zakboekje vol positieve dierenboodschappen? Bestel dan Het Dieren Inspiratie Boekje.

Beter voor jeZELF zorgen én de planeet? Lees dan mijn Levenstijlgids I en Levenstijlgids II.

Meer boeken en publicaties vind je hier.

Vragen over jouw leven? Ik help je graag met een Persoonlijk Inzicht en/of Kaartlegging.

Hebben we het allemaal wel op een rijtje?

Bang zijn voor niet-gevaccineerden staat op losse schroeven

Image by Pexels from Pixabay

De angst in de wereld om ziek te worden en misschien wel dood te gaan. De angst voor mensen, die zich niet hebben laten vaccineren, want stel dat ze jou ziek zouden maken. Als je dit gelooft, terwijl je gevaccineerd bent, dan geeft het volgende jou misschien inzicht.

Even wat zaken op een rij:

  • Als je gevaccineerd bent, ben je beschermd.
  • Als je beschermd bent kún je niet meer ziek worden. Of, dat wordt inmiddels alweer bijgedraaid door de overheid en de mainstream media, het kan wel, maar de symptomen zullen vele malen minder zijn.
  • Mensen, die niet gevaccineerd zijn, zijn niet per definitie besmet of ziek. De meesten zijn juist kerngezond.

Zoals het nu voorgespiegeld wordt en op grote schaal in de media wordt verkondigd, zijn alle ongevaccineerden gevaarlijk voor jou. Terwijl jij gekozen hebt voor bescherming via het vaccin. Dat betekent toch juist dat jij helemaal niet bang hoeft te zijn? Voor geen enkel ander mens.

Als je dit inziet, waarom zet je dan geen vraagtekens bij het invoeren van maatschappij ‘exclusieve’ maatregelen? Maatregelen, waarbij de ene wel en de andere niet ‘mee mag doen’ of toegang heeft. Waarom ga je mee met deze opgelegde voorschriften en regels? Waarom zou jij familie, vrienden, collega’s uitsluiten of bang voor hen zijn? Is het het overwegen waard hier eens over na te denken of te kijken wat je hierbij voelt?

Hoeveel dromen gaan er kapot? Van sporters, die niet meer mee mogen doen, behalve als ze onmenselijke maatregelen moeten ondergaan? Voor de Olympische Spelen moeten mensen maar liefst 21 dagen in afzondering op een hotelkamer. Van mensen met kleine dromen, als naar een concert gaan of een bioscoop bezoeken, omdat die prachtige film daar draait? De pressie om een illusionair beschermingsmiddel in te laten spuiten sluit mensen uit. Dat is discriminatie tot op wereldniveau. PUNT.

Wilden we niet op weg naar een wereld met meer gelijkheid? Hoeveel mensen hebben gejuicht toen de apartheid in Zuid-Afrika werd afgeschaft? Zijn we bereid om apartheid opnieuw in het leven te roepen? Niet op basis van huidskleur, maar op basis van vaccins en QR-codes? En dat, omdat jij wellicht dan aan de ‘witte’ kant staat als gevaccineerde en daardoor het recht ‘krijgt’ de ‘zwarte’ schapen buiten te sluiten. Van jouw omgeving, werkplek, restaurant of waar dan ook? Wil jij echt dat dit ontstaat? En zo nee, waarom werk je er dan aan mee?

In essentie zijn we mens.
En als mens zijn en blijven we volledig gelijk.

Want,

  • als je gevaccineerd bent, kun je het virus, in welke variant dan ook, bij je dragen en overdragen op anderen wel of niet-gevaccineerden.
  • als je niet gevaccineerd bent, kun je het virus, in welke variant dan ook, bij je dragen en overdragen op anderen, wel of niet-gevaccineerden.
  • als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds ziek worden en de symptomen kunnen net zo ernstig of juist helemaal niet ernstig zijn als bij niet- gevaccineerden.
  • als je niet gevaccineerd bent, kun je nog steeds ziek worden en de symptomen kunnen net zo ernstig of juist helemaal niet ernstig zijn als bij gevaccineerden.

Hetzelfde is van toepassing op een regulier griepvirus.

Het is een fabel dat als je niet gevaccineerd bent je per definitie doodgaat. Er zijn zoveel mensen, die het virus gehad hebben met hele milde symptomen en na 1 of 2 weken weer helemaal gezond waren. Er zijn zoveel mensen, die het virus gehad hebben en waar het er wel flink heeft ingehakt, maar hun natuurlijke immuunsysteem heeft het, al dan niet met de hulp van het ziekenhuis, aangepakt en ze zijn nog gewoon springlevend. Er zijn ook veel mensen, die inderdaad zijn overleden. Er wordt hier dan ook niet beweerd dat het niet bestaat en dat alles onzin is.

Maar als mens mag je wel stil staan bij wat er allemaal beweerd wordt en wat daar de gevolgen van zijn. Voor jou, jouw familie, vrienden en collega’s. Er is een aantal zaken, dat echt niet klopt. En daar mogen wij als mensheid samen, wel of niet gevaccineerd, voor onze vrijheid waken.

Je wordt geen superman of superwoman met een injectie. Je bent niet onschendbaar. Dat blijkt nu ook steeds meer, want in de ziekenhuizen komen zowel gevaccineerden en niet-gevaccineerden binnen en dat aantal is, niet zoals voorgespiegeld, wordt onevenredig verdeeld. Daarmee wordt bedoeld dat er meer niet-gevaccineerden dan gevaccineerden zijn. Het is niet waar. Daarom lopen er nu verpleegkundigen weg. Gelijke kansen blijft van toepassing.

Het enige dat tot nu toe effectief helpt om een virus, ook een griepvirus, maar daar deden we en doen we dan weer helemaal niet moeilijk over, niet van de een op de ander te laten overhoppen, is mondkapjes dragen (ook al is dat niet gezond). Niet van die houtje touwtje zelf in elkaar geknutselde lapjes, maar professionele. En dat deden we al. Ook voordat er een vaccin was. 1000-den mensen zijn geholpen en behandeld en niemand was bang voor elkaar. Gewoon schouders eronder en gaan.

Zullen we dat nu weer doen? Samen, als 1 eenheid, achter, naast en voor elkaar gaan staan? Iedereen als even waardevol zien? Iedereen respectvol behandelen? Iedereen zijn of haar privacy laten behouden? Want als het geen verschil maakt, wat zijn we dan in vredesnaam allemaal aan het doen? Zullen we op weg gaan naar een ‘inclusieve’ samenleving?

Geven & ontvangen: heb je via deze tekst je antwoorden/inspiratie ontvangen? Geef je dan iets terug in de vorm van een donatie? Die kun je overmaken op: NL10 ASNB 0782 5229 71 t.n.v. K.J. Bos of doneer direct via PayPal/creditcard:

Het geluk van ADHD en ADD

Waarom jij juist uniek bent

het-geluk-van-adhd-en-add-uitjebewust
Image by Gerd Altmann from Pixabay

Een andere visie op ADHD en ADD. Onze maatschappij is gestoeld op de derde dimensie. Dat wil zeggen dat er veel ‘in materie’ een naam of een vorm moet krijgen. Dat alles het liefst tastbaar moet zijn en in een hokje of aan een kapstok past. Er wordt gedacht in structuren en de maatschappij is dan ook ‘hoofd gestuurd’. Bij problemen of ‘afwijkingen’ is de eerste reactie vanuit dit denken: er moet een oplossing komen. Die oplossingen worden vaak gezocht in ‘iets maken’ of ergens een naam aan hangen, zodat het vooral voor anderen duidelijk is of wordt. Maar is overal een tag op willen plakken wel zo gezond? Is een indicatie vinden van wat jij ‘hebt’ wel een goed idee?

Mensen in hokjes willen plaatsen is iets dat de mensheid graag doet. Dit omdat we aangeleerd zijn een soort scan uit te voeren en een beeld van mensen te scheppen en daardoor een selectie willen kunnen maken of iemand wel of niet de moeite waard is. Dit hele ‘hokjesdenken’ heeft niets te maken met de hartsverbinding, die ieder mens ook bezit.

In de energetische frequentie van de derde dimensie is het ervaren van liefde nog een lastig fenomeen. Vandaar dat in relaties vaak cadeautjes, iets in tastbare vorm dus, gegeven worden om de liefde aan een ander te betuigen. Hetzelfde geldt voor hoger gevoeligheid. Omdat de focus ligt om vanuit het hoofd alles te willen beredeneren én te begrijpen, zijn mensen, die een 4e of 5e dimensie zielsfrequentie hebben moeilijk te volgen én te plaatsen in de bedachte hokjes. 

Het gevolg daarvan is dat er ‘oplossingen’ zijn bedacht voor mensen, volwassenen én kinderen (er zijn heel veel zielen met een energetische frequentie in de 4e en 5e dimensie op aarde op dit moment) om dat ‘afwijkende’ te nivelleren. Het resultaat zijn de stickers op iemands voorhoofd van ADHD en ADD. Aanvullend zijn er medicijnen ontwikkeld om iemands ware ZIJN te onderdrukken en/of te manipuleren, zodat ze als ‘gewoon’ en met ‘gangbaar’ gedrag door het leven kunnen. De laatste D staat dan ook voor Disorder. Je ‘voldoet’ niet aan het plaatje dat men heeft van een normaal mens en past daardoor niet in een hokje. De sticker, die je krijgt opgeplakt is deze: je hebt een afwijking.

Als je naar dit woord kijkt dan kun je zelf ook voelen dat dit een negatieve energetische lading heeft. Gedachten waar hoger gevoelige zielen last van kunnen hebben, zijn dan: “Ik voldoe niet.” “Ik ben niet normaal.” “Er is iets mis met mij.” Dit zijn allemaal negatief geladen gedachten. Wat heel ‘normaal’ is, want in de wereld waarin wij leven wordt op angst gestuurd. Angst voor afwijkend, onbekend en onzichtbaar.

Andersom

Als jij een indicering hebt van ADHD of ADD, dan kan dat jou ook helpen. Omdat je dan meer inzicht krijgt in welke ‘afwijkingen’ jouw doen en laten heeft ten opzichte van andere mensen. Het kan zelfs zo zijn dat je het fijn vindt dat je eindelijk weet wat er ‘mis’ met jou is. Dat je eindelijk voor jeZELF, vanuit jouw hoofd, jeZELF in een hokje kan stoppen en je kan verschuilen achter de sticker op jouw hoofd. Eventueel slik je ook nog de voorgeschreven medicijnen, waardoor wie jij werkelijk bent onderdrukt wordt en je beter aansluiting lijkt te vinden met de wereld om jou heen.

Lief mens, het in hokjes willen stoppen van mensen, ook door jeZELF, is, zoals hierboven al geschreven, een manier met een energetische frequentie in 3e dimensie. Omdat men de uniekheid van jouw hoger gevoeligheid niet goed kán interpreteren. Er kan alleen vanuit iets ‘tastbaar’ maken worden gehandeld en met dito middelen ‘in het gareel’ worden gebracht.

Uniek

Pas op dat je je niet gaat verschuilen achter jouw ‘afwijking’. Het is namelijk heel gemakkelijk om in een slachtofferrol te verzanden en jeZELF beperkingen op te leggen. Slachtofferrol heeft een negatieve energetische frequentie en heeft als onderliggende bedoeling je af te leiden van wat je zou kúnnen doen of ZIJN. Als je je niet meer verschuilt, maar vol in jeZELF gaat geloven, zonder al die stickers en hokjes.

Jij bent juist uniek en dat wordt nu onderdrukt. Wat is er erg aan als je te snel overprikkeld raakt? Dat je niet mee kan komen met de mainstream? Eigenlijk helemaal niets. Er wordt een probleem van gemaakt. Door jeZELF of door anderen. Je hebt altijd een keuze of je wel wilt passen in het mainstream verhaal. Je kunt jouw mooie uniekheid ook inzetten om voor jeZELF de basis te creëren die je nodig hebt. Dat zal ook nooit alleen en eenzaam zijn, want als je in lijn met jouw ware ZIJN leeft, dan staan er altijd de juiste mensen op jouw pad.

Onthecht

Weet dat je als je medicijnen slikt, je ware ZELF kunstmatig en chemisch onderdrukt. Ben jij hier op aarde niet om juist als ziel groei door te maken? En wat gebeurt er als je medicatie slikt? Dingen raken meer afgevlakt, komen nog maar half binnen. Je kunt minder goed luisteren naar jeZELF. Laat staan vol in lijn met jouw ware ZIJN leven. Je wordt als het ware onthecht van de verbinding met jeZELF. Maar ook die met Moeder Aarde en het Universum. Dé verbindingen, die essentieel zijn om jouw gaven te ontdekken en te kunnen gaan doen, waarvoor je hier bent. Waarom? Omdat jij wat anderen vinden of hoe het er in de mainstream aan toe gaat belangrijker vindt dat jouw ware ZELF ZIJN.

Ook voeding heeft hiermee te maken. Wat eet jij dagelijks? Weet je dat alles wat je eet niet alleen jouw lichaam al dan niet voedt, maar ook jouw emoties en gedachten? Kijk eens naar jouw voedingspatroon. Wat zou er beter, zuiverder kunnen, zodat het meer past bij de energetische frequentie die jij van nature bij je draagt?

Alles wat je ‘naar binnen stopt’, heeft een energetische frequentie. Als die niet resoneert met wie jij bent, dan werkt dat mee aan het wel of niet in balans ZIJN en blijven. Met zuivere voeding, dus zonder allerlei kunstmatig en chemisch gedoe, zul je verandering waarnemen. Minder overprikkelt en meer kunnen focussen bijvoorbeeld. Misschien klinkt het vreemd, maar alles is energie en alles is met elkaar verbonden en heeft dus impact op elkaar. Wellicht geeft dit jou de motivatie om jouw voeding eens onder de loep te nemen of te laten nemen (Energetisch Voedingswaarde Advies).

Kies jouw eigen pad

Aan jou de vraag, lief mens, MOET je wel zo nodig mee met de mainstream? Als je merkt dat anderen jou niet begrijpen, zit je misschien wel tussen mensen, die niet met jou resoneren en niet andersom.

Als je werk doet, waarbij je medicatie moet slikken om te kunnen functioneren, klopt dat dan eigenlijk wel? Zou de maatschappij niet ingericht mogen zijn om jou te faciliteren in plaats van andersom? Het is maar net de vraag of je het belangrijk vindt om mee te kunnen komen met het gros, of dat je gewoon vanuit jouw eigen kracht jouw eigen pad gaat lopen.

Veel hoger gevoeligen, ook die geen sticker hebben, raken snel afgeleid. Verdwalen in de supermarkt, omdat de energie, die er hangt van al die lage energetische frequentie producten niet met hen resoneert. Evenals de verlichting die ze uit balans haalt. Maar moet je naar de supermarkt? Kun je niet bij kleinere meer eerlijkere winkels terecht? Je zult zelf ervaren dat dit een hele andere impact op jouw ZIJN heeft.

Moet je wel bij grote concerns werken? Moet je wel op afdelingen zitten of dagelijks tijd doorbrengen met allerlei computers, telefoons, tl-verlichting en straling van dit alles en wellicht nog meer? Het antwoord is gewoon nee.

Kies jouw eigen pad. Ga ontdekken waar jij goed in bent. Zelfs al is dat 20 dingen tegelijk doen, wat niemand kan volgen. Als jij het maar kan. Je bent gewoon 1 van de gelukkigen, in plaats van hoe het nu ‘afgedaan’ wordt als ongelukkigen, die deel uitmaakt van de nieuwe wereld. Een wereld met een hogere trilling. Een wereld, waarbij alles wat nu mainstream is, geheel niet meer interessant is. Maar waar vanuit creativiteit, multitasking, meer in de natuur ZIJN en meer en meer in verbinding met jeZELF leven de leidraad vormen.

Het is dus maar hoe je naar jeZELF kijkt of durft te kijken. Verschuil je niet meer, maar zie jeZELF als een perfect geheel met een mooie energie. Laat los wat anderen hiervan vinden, want dat is helemaal niet belangrijk. Jij mag met jeZELF door 1 deur. Ontdek welke deuren er zich voor jou openen als je ervoor kiest om je los te maken van stickers en hokjes.

Ontprikkel jeZELF van al het nutteloze, waar het eigenlijke leven helemaal niet om draait. Jij bent uniek en de rest van jouw wereld mag zich daaromheen vormen. Niet andersom. Als je hier mee aan de slag gaat, dan ligt er een hele mooie groei voor jou op jouw weg, waarbij je mag ontdekken dat wie jij bent juist zoveel heeft bij te dragen…

Heeft deze tekst jou geholpen? Jou de antwoorden gegeven waar je op dit moment naar zocht? Dan kun je iets terugdoen, door te helpen mij meer tijd te kunnen besteden aan het schrijven van dit soort artikelen. Hiermee draag je ook bij aan het helpen van anderen die ook zoekende zijn.

Mocht de tekst je antwoorden/inspiratie geven en je vindt dit iets waard, dan ben je vrij om je waardering te delen. Dat mag in gewoon in woorden, maar ook op basis van een donatie. Je kunt dan iets overmaken op: NL10 ASNB 0782 5229 71 t.n.v. K.J. Bos of doneer direct via PayPal/creditcard:

Behoefte aan inzicht op jouw voedingspatroon? Ik help je graag met inzicht op energetisch niveau met het Energetisch Voedingswaarde Advies

Het geheim achter verwachtingen

Waarom ze meestal niet uitkomen

Het-geheim-achter-verwachtingen-uitjebewust
Image by Vera Chernyshova from Pixabay

Iedereen heeft ze. Verwachtingen. Je hoopt gewoon ergens heel erg op, maar het komt dan toch niet uit of het loopt heel anders ‘dan je had verwacht’. Verwachtingen heb je in jouw ziel meegekregen, omdat je van een plek komt waar onvoorwaardelijke liefde is. Vanuit die herinnering, verwacht je dat het er hier op aarde net zo aan toe gaat. Maar dat blijkt dan ineens heel anders te zijn.

Je hebt in jouw ziel herinneringen aan harmonie, respect, gelijkheid, liefde voor elkaar, zonder oordeel. Als je dan ‘landt’ als baby in het gezin dat je gekozen hebt om te komen leren, dan pakken die verwachtingen toch heel anders uit.

Zeker als je HSP’er bent, kun je door het hebben van verwachtingen aardig uit balans raken. Niet omdat je verwachtingen hebt, maar omdat ze niet uitkomen en dan, dan word jij als gevoelig mens diep geraakt. Als je veel verwachtingen hebt of hebt gehad en die zijn eigenlijk niet of half uitgekomen, dan kan het zijn dat je in de neerwaartse spiraal belandt van verwachting -> teleurstelling -> de boel weer bij elkaar rapen -> opnieuw verwachten -> opnieuw teleurstelling en zo gaat het maar door. Totdat je een soort overdosis hebt gehad en eerder als een bevroren konijn door het leven gaat, bang om stappen te durven zetten. Al helemaal niet in de (spirituele) richting, die jou in lijn brengt met jouw ZIJN.

Afrekenen met verwachtingen

De nachtvlinder/de mot heeft het over verwachting. Verwachting of verwachtingspatronen vormen een grote misleiding voor de mensheid. Een verwachting wordt gecreëerd door het hoofd en dat kan daarbij zelfs een gevoel tot stand brengen.

“Ik had wel verwacht dat je even zou bellen.”

Herken je hem? Dat heb je natuurlijk niet gedaan en daarom sijpelt de verwijtende toon door in deze zin.

Dat ligt niet aan jou, het ligt bij de ander die in zijn of haar hoofd iets heeft bedacht waar jij zonder het te weten aan zou moeten voldoen.

Verwachtingen zijn speculaties,
 en komen meestal niet uit…

En tja, dat kan leiden tot teleurstelling, want 9 van de 10 verwachtingen komen namelijk niet uit. Het zijn speculaties, die ertoe leiden dat jij door toedoen van anderen uit balans gehaald kan worden. Tenzij je tijdig inziet dat dat hele verwachten leidt tot niets, alleen teleurstelling.

Het kan natuurlijk ook andersom. Pas jij vaak het woord verwachten toe in jouw dagelijkse leven? En is de zin: “Ik had wel verwacht dat je even zou bellen.” jouw eigen vaak gebruikte tekst?

Stop ermee! Je legt onbedoeld een claim neer bij anderen, die zich van geen kwaad bewust zijn. Het heeft alles te maken met jouw eigen ego-behoefte aan aandacht. Onechte, want als anderen zich verplicht gaan voelen, dan blijft er niets over van een spontaan welgemeend contact.

Als jij behoefte hebt om iemand te spreken of te zien, doe dan niet zo moeilijk en neem zelf contact op. De zin, die hier gebruikt wordt, is natuurlijk maar een voorbeeld. “Ik had wel verwacht dat” kan op vele manier gebruikt worden en je kunt er zelf van alles achteraan plakken. Verwachten is eigenlijk een verkapte manier van zeggen dat je iets van iemand (of van een situatie) eist. Dat voelt toch eigenlijk helemaal niet fijn?

De kunst van het loslaten

Lief mens, je mag leren om in dit leven meer of misschien wel het liefst helemaal ‘verwachtingsloos’ te worden. Als je namelijk helemaal in het NU leeft, voegen verwachtingen niets toe. Ze liggen immers altijd in de toekomst. Bij een toekomstige gebeurtenis.

Als je wilt groeien in dit leven, dan is het belangrijk dat je zoveel mogelijk in het NU bent. In het NU is geen plaats voor verwachtingen, die ergens in de toekomst liggen. Wel voor wat je vandaag creëert. Maak vandaag zonder verwachting(spatroon)het beste van jouw tijd, zodat je morgen ook weer kan vliegen.

Alles wat je vandaag denkt, zegt, doet heeft een impact op hoe morgen jou dag eruitziet. Wellicht denk je nu (ja, ja, daar is dat hoofd weer): “Wat een onzin.”

Maar heb je het weleens geprobeerd? Dat je jouw beste ZELF bent vandaag, zoveel mogelijk goed doet en positief bent (ook al is jouw situatie misschien nu niet zo rooskleurig). Als je dat een aantal dagen achter elkaar doet, zul je merken dat er iets verandert. Het is niet zo dat je vandaag goed doet en morgen een fantastisch leven bij het ontbijt geserveerd wordt. Het kost altijd inspanning, lief mens. Zeker weten dat jij dat ook kunt.

Wil jij meer van dit soort inzichten ontvangen? Bestel dan mijn boek De nieuwe (W)AARDE.

Of heb je direct behoefte aan inzicht? Via een consult kijken we samen waar jij mag groeien.

Heb jij iets aan deze tekst gehad? Heb je inzicht of iets anders hieruit ontvangen? Support mij dan met een kleine bijdrage, zodat ik dit werk kan blijven doen. Zo blijft de Universele wet van geven en ontvangen in balans. Jouw support is welkom op

NL10 ASNB 0782 5229 71 t.n.v. K.J. Bos (handmatig overmaken).

Contradictie in belangen als wakkerschutmiddel

20210910 update uitjebewust
Zie je de overeenkomst met de afbeeldingen, die van C gedeeld worden?
Zie je dat jij eenvoudig anders kan creëren, door de zaadjes weg te blazen?
Zie je het hart in de kern? Daar ligt de sleutel.
Image by Michael Schwarzenberger from Pixabay

Hoe lang nog? Hoe lang nog, voordat de mensheid zich niet meer laat meeslepen in de geslepen tegenstrijdige regels en maatregelen van hen, die het beste met ons voor zouden moeten hebben. Alles draait om belangen. Een duister netwerk, waarbij de poppetjes vaak niet anders kunnen bewegen dan ze doen. Waarom? Omdat er anders ergens aan touwtjes wordt getrokken, waardoor de bodem onder hun voeten verdwijnt en ze, misschien zelfs wel letterlijk, in een gat vallen. Het is altijd beter anderen in een gat te laten vallen, zodat je zelf overeind kunt blijven toch?

Och lieve mensheid, waar zijn we toch mee bezig? Zelfs al wordt er gezien, dan nog staan er veel te weinig op. Bij wie leggen we de verantwoordelijkheid voor ons leven eigenlijk neer? Bij anderen? Zullen we leren dat blind vertrouwen op anderen niet beter is dan luisteren naar jouw hart en innerlijke stem. Daar waar luid en duidelijk gecommuniceerd wordt dat er zoveel niet klopt.

Een Grand Prix in Nederland. Wow, té gek! Wat heeft hiervoor moeten wijken qua natuur? Koste wat het kost moest dit event doorgaan. Er is dan ook overal aan touwtjes getrokken, waardoor heel veel poppetjes aan het kortste eind hebben getrokken en Moeder Aarde ook. Ach, zij accepteert en kijkt met lede ogen naar wat de mensheid doet. Het liefst zou ze behoeden, maar ze laat de mensheid vrij om zelf te kiezen hoe het volgende hoofdstuk van haar bestaan eruit gaat zien. Gelukkig heeft het laten doorgaan van dit event ook iets positiefs bijgedragen. Heel veel mensen hebben sinds lange tijd weer blijdschap gevoeld en verbondenheid. Dat heeft, ondanks de keerzijde, toch een hele positieve invloed gehad. En ook dat was nodig, van het dit energetische veld kon best een oppepper gebruiken.  

Verstrengeling

Als het allemaal zo gevaarlijk is en als de bevolking zich aan strikte regels moet houden, zoals bijvoorbeeld maximaal 50 personen bij een event, hoe kan er dan wel toestemming gegeven worden voor een event, waar 70.000 mensen zijn samen gekomen? Hoe kan dit verantwoord worden, gezien alle maatregelen die van kracht zijn? Hoe kunnen zoveel mensen, die aan de ene kant ‘klakkeloos’ alles wat opgelegd wordt volgen en aan de andere kant gezellig samen op de tribune kruipen? Hoe kan een bevolking zien wat er gebeurt, maar verder in de zombiestand blijven staan?

Het wordt met de tijd steeds doorzichtiger. Daar waar gekoppelde belangen om het ego van velen, en ja zelfs het ego dat aan Nederland kleeft om het kikkerland ‘op de kaart’ te zetten, te strelen of waar belangen uitgedrukt in geld/economie belangrijker lijken te zijn dan het waarborgen van de gezondheid van de bevolking (ook de staalgigant en andere zwaar vervuilende bedrijven die de omgeving ziek maken), slaat de balans ineens naar de andere kant door en wordt de ‘gezondheid’ van de bevolking ondergeschikt. Net zoals er een vrijbrief was om jongeren te laten dansen. Men is bereid ‘te offeren’ als andere belangen zwaarder wegen. Er zullen weer excuses komen dat het nooit de bedoeling was, terwijl vooraf gewoon bekend was dat het zo zou lopen. Mosterd na de maaltijd. En wij, mensen, eten die gewoon op. Slikken het als een zoete lekkernij bij de koffie weg. Pittig.

Ook hier heeft de mens een eigen verantwoordelijkheid te nemen, want de kaartjes zijn verkocht. Wat heb je als mens bijgedragen als je hier geweest bent? Was het het plezier wel waard? Velen zullen zeggen ja. Dat laat zo goed zien hoever velen nog van bewust met de aarde omgaan af staan. Wellicht is dat ook gewoon de bedoeling. Men leert immers door te ervaren…

Wat zet men al dan niet op het spel?

Draagt het laten bijeenkomen van heel veel mensen in een korte periode (denk aan carnaval 2020) bij aan het opbouwen van een nieuw debacle? Zodra uit cijfers begint te blijken dat het ‘toch niet zo slim was’ om zovelen, zelfs in de buitenlucht, te laten samenkomen, is er nieuwe voeding voor het energetische angstveld waar zo handig op geteerd kan worden. Hoe eenvoudig is het om paniek te laten uitbreken dat jouw buurman op de tribune ‘het’ toch had en jij daardoor in angst schiet en in twijfel over de eventuele mogelijkheid dat jij het nu ook hebt.

Dit virus lust wel pap van deze lage energetische frequenties. Dus als jij angst ingang geeft in jouw energetische wezen, dan is de kans dat ‘het aanhaakt’ veel groter. Geweldig om het energetische angstveld nog groter te laten groeien en hierdoor de vrijbrief om vanuit angst te regeren en de volgende ‘blijf thuis’ te creëren.

Willen we dit eigenlijk wel? Lief mens, het is allemaal aan jou. Als je voedt, op welke manier en in welke vorm dan ook, wat in het grote marionettenspel op stapel staat, dan gaan we niet van A naar Beter, maar van Delta naar Ypsilon. Wat de mensheid ook zal bedenken als kunstmatige preventie, het zal niemand beschermen in de mate waarop dat gecommuniceerd wordt. Waarom? Een virus muteert. Elk kunstmatig redmiddel loopt hierdoor altijd achter de feiten aan en zal nooit 100% bescherming kúnnen bieden.

Dat weet elke viroloog. Alleen hopen deze mensen oprecht, en er mag hen dan ook niets aangerekend worden, de mensheid te redden naar hun beste weten en kunnen, gebaseerd op wetenschap. Al kunnen ze niet overzien wat de gevolgen zijn van welke nieuwe variant dan ook, want die zal altijd onvoorspelbaar zijn. Evenmin het effect daarvan op het reeds geïnjecteerde menselijk lichaam. Niemand, echt niemand kan dit overzien en het is gevaarlijk spel om te geloven dat ‘het allemaal geen kwaad kan’ om in te grijpen in het natuurlijke ZIJN van een mens.

Wat de mensheid mag leren, is dat de focus beter gelegd zou kunnen worden op de oorzaak van het ontstaan van deze wereldwijde situatie en daar aan de basis constructief beginnen met herstel. Wat nu gebeurt is het principe van pleisters plakken op open wonden, die niet de genezing brengen, die, hoe goed ook bedoeld, wordt verwacht (verwachtingen zijn enge dingen, lees de boodschap van de mot (nog) eens).

Er mag een ommekeer komen. Dit virus laat zich niet verdwijnselen door dingen, die alleen door het hoofd bedacht zijn. Er wordt een vergaande samenwerking gevraagd, waarbij de focus op natuurlijke weerstand uiteindelijk het allerbelangrijkste blijkt te zijn. Individuele natuurlijke immuniteit in samenspel met het inzetten van het individuele bewustZIJN is namelijk alles te slim af. Daar kan geen hoofd bij en ook niets wat uit de koker van welk hoofd dan ook komt.

Grote zorgen in de zorg.
Waar is de menselijkheid waar eenieder, die werkt in de zorg vanuit zijn of haar hart heeft gekozen? Toen er geen vaccin was, hielpen zorgverleners onvoorwaardelijk gehuld in beschermingsmiddelen, waarbij er geen enkele twijfel was of het voldoende of afdoende was. Er werd gewoon voor patiënten en/of cliënten zorggedragen. Zonder vragen, zonder twijfels.

Nu staan zorgverleners op het punt om uitgesloten te worden van hetgeen ze met liefde doen en ook al voorheen deden, zonder dat er vragen gesteld werden. Wanneer gaan deze mensen op staan? Het is toch eigenlijk wel mooi geweest zo? Het voorgaande lezend is de vraag waarom de zorg, in welke vorm of laag dan ook, inzage wil in wie wel of niet geprikt is. Het zijn databases waarin vastgelegd wordt wie wel en wie niet. De creatie van een exclusieve in plaats van een inclusieve samenleving. Het is de omgekeerde wereld.

Koste wat het kost moet men weten wie wel en wie niet. Vanuit angst en het niet nemen van de eigen verantwoordelijkheid vinden besturen en bestuurders ineens dat ze hierin mee moeten gaan? Waarom gaan zij niet achter hun mensen staan, omdat ze vanuit menselijkheid, daar waar de zorg om en op zou horen te draaien, belangrijk en waardevol zijn. Omdat elke medewerker zich onvoorwaardelijk inzet om mensen te helpen en waarbij alle eerder getroffen maatregelen reeds effectief bleken te zijn.

Elke zorginstelling, die probeert de privacy van welk mens dan ook te schenden, zou zich vanuit hun eed mogen schamen. Het weten van wel of niet heeft namelijk helemaal geen toegevoegde waarde op het wel of niet ‘zorgeloos’ kunnen verlenen van zorg. Er is geen gevaar. Dat was er voorheen niet en daar is helemaal niets aan veranderd.

Toch wordt gepulkt aan het vrijgeven van de privacy. Kan het niet rechtstreeks, dan maar via een omweg. De Arboarts komt in beeld. Die heeft geheimhoudingsplicht, althans dat wordt gecommuniceerd. Maar een Arboarts kan gewoon al jouw gegevens op een juridisch legale manier delen met welke werkgever dan ook. Alleen zullen er bij jouw werkgever geen ‘bestanden uit naam van jouw werkgever’ van te vinden zijn. Zo is het volkomen ‘legaal’ om jouw privacy te schenden.

Wat gebeurt er als een werkgever weet wie wel en wie niet, terwijl hij dit niet kán weten?  Er zal aan jouw touwtjes getrokken worden om je te dwingen: werk op niveau of een bijbaantje of misschien zelfs geen werk meer. Wanneer staan alle collega’s, die vanuit hun ziel met passie voor de zorg gekozen hebben, met of zonder, op en scharen zich achter elkaar in plaats van bang te zijn voor restricties?

Oktober

Wat staat er onder punt 2.5 van dit hoofdstuk? Inmiddels sijpelt in alle dimensievelden door dat er in oktober een mogelijk keerpunt komt. Naar welke kant zal de weegschaal doorslaan? Dat is helemaal aan jou!

Wat wel bekend is, en dat is jaarlijks terugkerend. In de herfst zijn mensen vatbaarder voor griep (behalve als ze een sterk eigen immuunsysteem hebben, dan krijgt de griep geen grip). Dat is normaal bij de overgang van zomer naar herfst. Je kleedt je net even nog te zomers op het moment dat het eigenlijk net iets te koud is en hup, je hebt een verkoudheidsvirusje te pakken.

Laat je niet bang maken. Angst is waarop dit virus aanhaakt. Het energetische angstveld wordt nu al gevoed, door hen die ‘bang’ zijn voor wat gaat komen. Wat nou als er helemaal niets komt? Of in ieder geval niet wat men nu probeert te laten landen op aarde.

Loslaten

Lief mens, er is maar 1 ding belangrijk op dit moment en dat is dat jij dat hele oktober loslaat. Op het moment dat er in de media of waar dan ook, in welke vorm of door wie dan ook gedeeld wordt dat er weer een ‘golf verwacht wordt’, en zoals je weet inmiddels zijn verwachtingen gevaarlijke dingen, voed dit dan op geen enkele wijze. Denk niet, schrijf niet, spreek niet, luister niet naar wat geprobeerd wordt te creëren. Op het moment dat je dit wel doet en zelfs actief gaat delen hierover, dan draag je bij aan de manifestatie (het werkelijkheid worden) van deze volgende ‘golf’.

Waar je beter op kunt focussen is welke golf jij wel wilt dat snel, en wellicht wel in oktober of niet, manifesteert. Een mensheid, die liefde en zorg voor de aarde ineens veel belangrijker vindt dan al het andere. Een mensheid, die opstaat voor zichZELF, maar niet vanuit een egoïstisch belang of angst en woede of andere lage energetische frequentie emoties. Een mensheid die anderen onvoorwaardelijk respecteert, welke waarheid deze mens ook aanhangt. Dat er in harmonie wordt samengeleefd met alles wat leeft. Zelfs met het kleinste micro-organisme dat zich op deze planeet bevindt.

Schuif aan de kant wanneer creatie van angst, paniek, bang zijn voor probeert bij jou ‘binnen te komen’ op welke manier dan ook. Deel alleen mooi, goed, gezond, beter. Jouw energetische kracht is immens! De gevolgen daarvan ook, dus kies, lief mens. Wat wil jij dat manifesteert? Richt je dan ook zuiver en alleen daarop…

Heeft deze tekst jou geraakt? Jou de antwoorden gegeven waar je op dit moment naar zocht? Dan kun je iets terugdoen, door te helpen mij meer tijd te kunnen besteden aan het schrijven van dit soort artikelen. Hiermee draag je ook bij aan het helpen van anderen die ook zoekende zijn.

Mocht de tekst je antwoorden/inspiratie geven en je vindt dit iets waard, dan ben je vrij om je waardering te delen. Dat mag in gewoon in woorden, maar ook op basis van een donatie. Je kunt dan iets overmaken op: NL10 ASNB 0782 5229 71 t.n.v. K.J. Bos of doneer direct via PayPal/creditcard: